ETKİLİ VE HIZLI OKUMA TEKNİLERİ EĞİTİMİ İŞE YARIYOR MU? TYT PARAGRAF NETLERİM ATAR MI? - EDEBLİ NOTLAR

ETKİLİ VE HIZLI OKUMA TEKNİLERİ EĞİTİMİ İŞE YARIYOR MU? TYT PARAGRAF NETLERİM ATAR MI?


ETKİLİ VE HIZLI OKUMA TEKNİLERİ KURSU ALSAM TYT PARAGRAF NETLERİM ARTAR MI?



MEVZU KİŞİSEL GELİŞİM Mİ, SINAV KAZANMAK MI?

Bugün mezun öğrencilerimden biri beni aradı. "Hocam, müsaitseniz size bir şey danışmak istiyorum." dedi. Merak ettim, hemen aradım.

Mevzu şu imiş: 

Hızlı ve etkili okuma” eğitimi almak istiyormuş. 40 tane tyt paragraf sorusunu 50 dakikada okuyorum. En kötü ihtimalle 35 net yapıyorum. Daha hızlı okumak istiyorum, böylece matematiğe zamanım yeter dedi. Merakım daha da arttı. Peki ne kadarmış bu eğitim, dedim. 1000-2000 tl arası ücretlendiriliyor dedi.

 İlgimi çok çekti söyledikleri. Bu eğitimin adını daha önce birçok kez duymuştum. Hızlı okuma tamam da anlayarak hızlı okuma nasıl bir şeydi? Dayanamadım, hemen Google abimize sordum.

-          Acaba sizde  hızlı okuma testi bulunur mu?

Olmaz mıydı hiç. Karşıma çıkan ilk testle kendimi denemek istedim. Bu noktada itiraf etmeliyim, biraz heyecanlandım. Sanki biraz tedirginlik ve korku da hissettim. Neticede 12 yıllık bir edebiyat öğretmeniyim. Son 5 yılım kesintisiz bir şekilde tyt- ayt maratonuna 12. sınıf kuzularımı hazırlamak ile geçti. Hele ki 2020 yılındaki öğretmenliğim… Koronalı, ebalı -zoomlu uzaktan eğitimli, uzayan sorulu yüzlerce ders. Neyse gelelim asıl mevzumuza. Testi yaptım, sonunda verilen okuma parçası ile ilgili soruları da çözdüm, sonuç: 1 dakikada 198 kelime okuma /  % 80 anlama oranı 🤦‍♀️.

Testin değerlendirme kısmında 4 bölüm var, ben nerde miyim? Yetersiz grubun bir üstündeyim. Ne yalan söyleyeyim, biraz canım sıkıldı.

Kendimce iki değerlendirme yaptım:

1-    ETKİLİ VE HIZLI OKUMA TEKNİLERİ eğitimini almalıyım çünkü bir edebiyat öğretmeni olarak kendime ve kuzularıma bunu borçluyum. Daha iyisi olabiliyorsam olmalıyım. Dakikada 500 kelimeyi anlayarak okuyabilen dâhilerden olmalıyım. Yoğun ve yıpratıcı günlük hayatımın içinde kitap okumaya 30 dakika ayırabilirsem 50 sayfa okuyabilirim demektir bu. Muhteşem değil mi?

 

2-     ETKİLİ VE HIZLI OKUMA TEKNİLERİ almayı düşünmüyorum çünkü halihazırdaki okuma ve anlama yeteneğimle ALES’ten  , KPSS’den , ÖABT’den % 90 lık başarı elde ettim. Dolayısıyla anlayarak hızlı okuma eğitimi alma amacınız sınav başarısı arttırmak ise -tecrübeyle sabit- buna pek gerek yok. Eminim sınava hazırlanan kuzularımızın %90 ‘nı yetersiz grubun bir üstündedir. Ya da çok az bir gayret ile pek tabii  ” ortalama” olan bu gruba dahil olabilirler. 

Şimdi, ben öğrencim İsmet’ime ne cevap  verdim? Hızlı okuma kursu alacak mı? 

-Önce  “MEVZU KİŞİSEL GELİŞİM Mİ, SINAV KAZANMAK MI?”  sorusunu cevaplamalısın , ihtiyacına göre bir karara varmalısın dedim. Kursu almama kararı verdi, ondan beklediğimi, mantıklı olan karar da buydu. Peki sizin bu konudaki fikriniz nedir?


E






Yorum Gönder

0 Yorumlar